To jsou některé z otázek, na něž by měli nalézt odpovědi obyvatelé Kutné Hory a širšího okolí (třeba až k Českému Brodu nebo Kostelci nad Černými lesy), pokud svými názory chtějí prospět rozvoji turistického ruchu v regionu.

Prostřednictvím internetového dotazníku žádá veřejnost o rady destinační management oblasti; spolek Turistická oblast Kutnohorsko a Kolínsko. Jeho posláním je nejen propagovat území na východě Středočeského kraje a jeho lákadla, ale i přímo koordinovat aktivity cestovního ruchu. Chce znát mínění místních, a tak lidi žádá o hodnocení atraktivit regionu.

Což třeba výlety na zámky Kačina, Žleby nebo ten ve Zruči nad Sázavou: doporučili byste „rozhodně“, „spíše ano“ – nebo „spíše ne“? I to jsou otázky, které dotazník nabízí k zamyšlení. Stejně jako třeba hodnocení kulturních institucí, které v regionu určitě stojí za návštěvu, či třeba pravidelně se opakujících velkých akcí.

Vyhodnocení získaných odpovědí pomůže při přípravě nabídky turistických produktů, majících přispět k rozvoji oblasti mezi Labem a Sázavou. Základním cílem spolku je přilákat více návštěvníků k návštěvě památek, architektonických skvostů, kulturních či volnočasových aktivit i přírodního bohatství a přispět k prodloužení doby pobytu. To má podpořit zaměstnanost v oblasti cestovního ruchu a přinášet vyšší výdělky.

Turistická oblast Kutnohorsko a Kolínsko se však zajímá také o mínění občanů týkající se podpory turistického ruchu městy a obcemi, ale i názor na další souvislost. Včetně toho, jak lidé vnímají negativní dopady turistického zájmu tam, kde je intenzivní. Je horší, že návštěvníci dělají kravál, nebo když po sobě zanechají svinčík? Případně obtěžují nevhodným chováním nebo nerespektováním soukromí – či místním vadí ještě něco dalšího? A případně: ve kterých ročních obdobích by si tahle situace zasluhovala řešit nejintenzivněji? I k tomu mohou občané vzkázat své mínění prostřednictvím dotazníku.