Debata nad dopravním generelem ale nakonec působila poněkud rozpačitě. Nejen, že se konala ve stejný čas i hodinu, kdy městem procházel svatomartinský průvod a většina Kutnohořanů, kteří mají malé děti, vyrazila právě tam, na setkání chyběli i klíčoví "hráči" celého generelu. Tedy jednak jeho samotní zpracovatelé - odborníci z ČVUT, ale také zástupci Policie ČR.
Vcelku neuchopitelně ale působila i prezentace smart city managera Jana Kacera, která navíc zabrala poměrně dost času z vymezených dvou hodin. V 19 hodin totiž diskuse musela skončit, protože ji na Klimešce střídaly volejbalistky.
Na budoucí podobě dopravy a parkování v centru Kutné Hory se navíc neshodli zástupci residentů, podnikatelů a zástupců osadního výboru Vnitřní město a zástupci odboru dopravy. Ti se totiž přiklánějí k takzvané variantě jedna dopravního generelu - tedy dopravu z centra města prakticky vypudit. První jmenovaní jsou naopak zastánci varianty tři - tedy dopravu v centra města zachovat s maximálním možným využitím parkovacích míst.