ON-LINE reportáž o koronaviru najdete ZDE
„Ty jsou ale poměrně nabourané. Děti, které jsou v tuto chvíli bez připojení na internet, mají obtížnější situaci zvládat tuto náročnou krizovou dobu,“ vysvětlil. Pomoci tak mají dva miliony, které umožní školám pořídit hardwarovou i softwarovou výbavu, aby znevýhodnění žáci mohli fungovat v on-line vyučování.
Jak Zdeněk Slejška uvedl, důraz je na děti nejvíce ohrožené současnou situací. „Tedy ze sociálně znevýhodněného prostředí, v náhradní rodinné péči, se speciálními vzdělávacími potřeba, děti samoživitelů, kteří nemají přístup k internetu či technickému vybavení,“ uvedl.
Žádat o příspěvek na toto vybavení mohou právnické osoby – mateřské, základní a střední školy, ale i dětské domovy, neziskové organizace, Místní akční plán (MAP) Kutnohorsko, ale i zřizovatelé v rámci obcí s rozšířenou působností na Kutnohorsku. „Žádosti do 50 tisíc korun mohou ihned předkládat, vyšší částku je nutno projednat,“ uvedl Zdeněk Slejška.
Žádosti bude schvalovat tříčlenná komise, výsledek má přijít nejdéle do sedmi pracovních dnů od odeslání žádosti. „Věříme, že společně dokážeme rychle a efektivně zmírnit dopady současné situace na učení dětí na Kutnohorsku,“ dodal ředitel nadačního fondu.
Konkrétní pomoc ale již přišla do Základní škola Kamenná stezka v Kutné Hoře. „Doručili jsme již patnáct počítačů. Díky dobrovolníkům a darům od společností budou dětem během tohoto týdne distribuovány první počítače,“ uvedla Kamila Drtilová, projektová manažerka MAP Kutnohorsko.
Dalších padesát počítačů bude k dispozici dalším základním školám na Kutnohorsku. „Společně s vedením škol a učiteli jsme vytipovali rodiny, do kterých by tato pomoc měla dorazit,“ řekla Drtilová. Vedle toho s učiteli komunikují i v tom ohledu, jak se daří učitelům v současné situaci. „Sbíráme zpětnou vazbu a reagujeme na ni,“ řekla.
S učiteli řeší ale také „běžné“ provozní věci. „Zjistili jsme, že je velká poptávka, aby byly úkoly shromažďovány na jednom smluveném místě,“ řekla Kamila Drtilová. Stejně tak učitelům nabízí on-line školení na míru podle platformy, kterou si škola zvolí. „On-line výuka má svá specifika a je třeba s platformou pracovat,“ vysvětlila.
Rozhodnutí ale musí přijít přímo od školy. „Vše záleží na vedení školy. Když se rozhodne, že chce svůj tým vyškolit pro nějakou platformu, může si u nás objednat kurz na míru,“ uvedla. To se velmi osvědčilo například ve Zruči nad Sázavou, podotkla Kamila Drtilová.
Až současná opatření proti šíření koronaviru skončí, notebooky zůstávají v majetku škol, ty je budou moci nadále využívat. „Naší snahou bude, aby byly využívány dětmi, které nemají možnost je mít normálně,“ dodal Zdeněk Slejška.