Ten kritizuje zastaralý způsob dobíjení baterií v elektrobusech i výběr firem, které je dodaly.

„Pokud se dnes města a dopravci rozhodnou pro pořízení elektrobusů, většina z nich volí systém průběžného dobíjení z elektrostanic v konečných zastávkách, nebo z existujícího trolejového vedení. Během 5 minut je autobus plně nabit na dalších 20 až 30 kilometrů jízdy,“ popsal Fedorovič s tím, že tento způsob dobíjení využívá jiný druh baterií, které sice mají nižší kapacitu, ale jsou lehčí, zabírají méně místa a ultrarychlé dobíjení je nepoškozuje.

Jako ideální by prý pro Kutnou Horu byl podobný typ elektrobusů, který nedávno začaly jezdit v Českých Budějovicích.

Vedení města sice potíže s elektrobusy přiznalo, prý se s nimi ale počítalo. „Šlo o zkušební provoz, který pomalu končí. Postupně se vychytávaly všechny porodní bolesti, ať už šlo o nefungující klimatizaci či dobíjení,“ uvedl místostarosta Kutné Hory Vít Šnajdr (Piráti).

Podle něj bylo rovněž dopředu jasné, že pět nových elektrobusů nepokryje všechny kutnohorské linky. Využívány proto budou i původní dieslové autobusy, elektrobusy by měly primárně obsluhovat linku č. 1 a č. 6, která zajíždí do centra města.

Nevhodný typ
Dopravce Arriva Východní Čechy zvolila pro Kutnou Horu vozy Rošero a SOR. Podle Fedoroviče je Rošero dodávka Iveco Daily přestavěná na autobus, čemuž odpovídá i snížený komfort.

„Už první den měly technické problémy například s elektroinstalací. I technické řešení dodaných vozů SOR má mírně řečeno daleko k tahounům v elektromobilitě. Těžké baterie umístěné výhradně v zadní části vozu přetěžují zadní nápravu, zhoršují tlumení nerovností a způsobují nadměrnou zátěž skeletu vozidla,“ popsal detailně Fedorovič.

Nedávno v Hranicích jeden z dodaných elektrobusů dokonce shořel.