Řídítka, výfuky, karburátory, starožitné lahve od limonády, vojenské přilby, porcelán, nebo anglický sportovní vůz. Pokudněkdo zbožňujevěci s patinou, renovuje dvoustopé či jednostopé historické vozidlo a hledásvůj hypermarket, potom musí do Chotusic. Na poslední ročník podle organizátorů přišlo kolem pět a půl tisíce lidí. "Vždycky je tady miliarda šílenců, co sem tahá rezavý železo," komentoval s nadsázkou organizátor burzy Pavel Jeřábek.

Jméno si akce získala také v zahraničí. Až z Holandska si přijel mladý pár pro náhradní součástky na svůj historický motocykl. Usmlouvali jednohoprodejce na sumusto padesát koruna se šťastným úsměvem ve tváři si odnesli vidlici na přední kolo motocyklu Jawa z roku 1948.

Chotusickým burzovním areálem, ale nezněla pouze holandština.Nejvíce zahraničních návštěvníků přijíždí podle slov Radky Jeřábkové, koordinátorkyburzy,ze sousedního Polska a Slovenska. "Polští prodejci si u nás dokonce zajistili stálou rezervaci," dodala k mezinárodní účasti Radka Jeřábková.

Na vyhlášené burze historických vozidel a náhradníchdílů lze totiž sehnat úplně všechno, co nějak souvisí s historickou technikou. "Snažíme se, aby prodávaný sortiment zůstával stejný. Veteráni, náhradní díly, vojenské věci,ale iklasická veteš," uvedla Jeřábková. "Jednou nám tady přijeli prodávat salámy, aleto jsme je poslali někamjinam," dodala se smíchem.

Velká část prodejců se nakonec rekrutuje ze samotných zákazníků. "Jsem tady poprvé. Prodávám díly, které mi zbyly. Chci si tím zaplatit prodejní místo a náklady. Možná zbyde něco navíc ina nákupy," uvedl Martin Štindl z Vysokého Mýta, renovující historické motocykly Jawa. Během rozhovoru udal dvě rezavé součástky.Hned byl o něco blíže splnění svéhoobchodního plánu.