„Oprava bude probíhat stejně jako loni za provozu po polovinách vozovky. V pracovním úseku bude doprava vedena kyvadlově průjezdným jízdním pruhem. Během dne bude řízena regulovčíky, ve večerních a nočních hodinách semafory s dynamicky řízeným provozem," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Martin Buček.
Ačkoliv kolony vypadaly před devátou hodinou ráno hrozivě z obou stran a ve směru na Kolín se tvořily už při sjezdu z mimoúrovňové křižovatky Nové Dvory, zdržení oproti běžnému provozu zabralo jen něco málo přes deset minut. V odpolední špičce se ale dá očekávat větší zdržení.
Řidiči ale mohou využít několik objízdných tras, díky kterým se čekání v koloně vyhnou. Na cestu mezi Kutnou Horou a Kolínem se lze vydat přes Gruntu a Libenice a na osmatřicítku se napojit až za uzavírkou. Trasa je dlouhá přibližně patnáct kilometrů. Jet se dát ale také přes Malín na Nové Dvory a tady odbočit na Starý Kolín. Tato trasa měří kolem osmnácti kilometrů.
Stále průjezdná je i čtrnáctikilometrová trasa přes Hořany a Červené Pečky. Plánovaná rekonstrukce a s ní spojená uzavírka hořanského mostku je totiž podle všeho zatím v nedohlednu. „Kdy se začne, zatím nevíme. Teď určitě ne, protože nemáme podanou žádnou žádost o uzavírku,“ uvedla vedoucí oddělení silničního hospodářství Městského úřadu Kutná Hora Dana Ladrová.
Z Kutné Hory do Kolína a zpět se lze rovněž vydat přes Suchdol a Ratboř. Tato trasa měří zhruba čtyřiadvacet kilometrů.
Až silničáři opraví současný úsek, posunou se blíže směrem k Malínu až k mimoúrovňové křižovatce Nové Dvory. Tím by měla oprava úseku mezi odbočkou na Starý Kolín a Malínem skončit.