„Jsme vidět,“ říkají si asi kandidáti do senátu a kutnohorského zastupitelstva. Mobilizují. Podle odborníků na reklamu ale nepovedeně a podle voličů zase draze a zbytečně.

„Jejich kampaň je mi ukradená. Líto je mi těch peněz, které v tom utopili,“ poznamenal Josef Devátý z Kutné Hory. Jen za předvolební kampaň do zastupitelstva Kutné Hory utratí letos strany asi jeden milion korun.

Nicméně často prý za marketingový amatérismus. „Kampani podle mého chybí nápaditost, a to jak v argumentaci, tak i ve vizuálním ztvárnění. Hesla jsou příliš obecná, nekonkrétní, těžko mohou někoho chytit za srdce, a to platí i pro celostátní kampaně. Amatérismus je asi správné slovo,“ zhodnotil komunální předvolební kampaň Miloslav Jeřábek z renomované komunikační agentury Ivepa.

„Je zajímavé, jak je argumentace jednotlivých stran podobná a někdy dokonce i ve vizuálním provedení (Suverenita, SPO, ty dva plakáty vedle sebe). Kdyby ve škole ty dámy seděly vedle sebe, řekl bych, že opisovaly. Žalostná úroveň je dvojnásob smutná u KDU-ČSL a ukazuje, že strana je asi hodně dole,“ dodal ke kutnohorským stranickým propagačním dílkům Jeřábek.

Jak na voliče, aneb příprava plakátu

„Hlavně je třeba si předem ujasnit, kdo je cílová skupina (potenciální voliči), jaké jsou její priority a čím ji tedy kandidát může zaujmout, aby mu věnovali pozornost. Nejlépe je srozumitelně a pokud možno i poutavě sdělit, jakým způsobem by řešil problémy, které jeho voliče zajímají. A v neposlední řadě si musí získat jejich důvěru (vystupováním, jasnými argumenty atd.). Prostě dát voličům dostatek argumentů, aby volili právě jeho.“ Miloslav Jeřábek, renomovaná komunikační agentura IVEPA

Přečtěte si odborné zhodnocení tří předvolebních billboardů.

„Jako ryba ve vodě, chci zkušenosti do praxe“ (?!). Tak to opravdu nevím, co těmi hesly chce paní kandidátka voličům sdělit, proč by měli volit právě ji. To je úplně vedle.“

„Jako ryba ve vodě, chci zkušenosti do praxe“ (?!). Tak to opravdu nevím, co těmi hesly chce paní kandidátka voličům sdělit, proč by měli volit právě ji. To je úplně vedle.“

„To není tak špatné, vizuálně celkem čisté, záměr je asi přiblížit se voličům, kteří obecně cítí odtrženost politiků od běžných problémů. Bude to ale působit důvěryhodně, když všichni vědí, že má doma Topolánka? Navíc být někde „jako“ doma podle mého nepůsobí úplně dobře a možná zbytečně ukazuje na to, že tam úplně doma není.“

„Vizuálně sice bez zvláštního nápadu, ale celkově působí dobře. Graficky čisté (ještě by to např. chtělo posunout fotku trochu doleva, ale to je detail), a v dlouhodobém stylu ČSSD. Důvěryhodnost tedy ano. Ale argumenty, proč volit právě jeho tam hledám marně.“ Hodnocení: 3x Miloslav Jeřábek, renomovaná komunikační agentura IVEPA. Foto: 3x Deník/ Martin Vaněk

ANEKTA

Dagmar Vítková, Kutná Hora

Já, prosím vás, jsem důchodce, takže si o tom nemyslím vůbec nic. Jestli vůbec půjdu k volbám, to nevím. Prostě mě ta doba tak nějak znechucuje. Kampaň mě opravdu vůbec neovlivňuje.

Eva Mašínová, Kutná Hora

Kampaň mě teda vůbec neovlivňuje. Moc billboardů jsem sice neviděla, ale myslím si ale, že je to zbytečné vyhazovaní peněz. Já jsem rozhodnutá dopředu už léta. Své názory neměním, kabáty nepřevlíkám.

Petr Škarka, Praha

Určitě se kampaní ovlivnit nenechám, protože jsem rozhodnutý. Zaráží mě, jaké bludy se občas píšou na plakátech, politici myslí, že náš národ je banda tupců. Takové hlášky, jaké tam má jmenovitě ČSSD, to je opravdu tragédie.

Ivana Zárubová, Kutná Hora

Kampaní se ovlivnit nenechávám. Myslím si že je to zbytečné utrácení peněz. Myslím si, že je to někdy až moc. Každý si už udělá svůj názor sám. A ví, koho asi by měl volit.