Silnice první třídy patří do správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které vypsalo výběrové řízení na zhotovitele stavby.

Zkrátí se dvouletá „amputace“ Malína?

Kutná Hora bude přitom pionýrem nového systému zadávání stavební zakázky založeného na „volnější“ ruce pro dodavatele. „Všechna nutná povolení máme a vybraná firma může přijít 
s vlastní variantou řešení na základě té naším projektantem navržené,“ vysvětlil Karel Přibyl z ŘSD.
Do konce ledna se přihlásí zájemci o stavební zajištění, ze kterých poté bude vybrán vítěz. Jedním z kritérií je kromě ceny také délka stavby. Ta byla projektantem předběžně odhadnuta na dva roky. Pokud budou finanční prostředky, tak se stavba spustí v dubnu. Jak upozornil Přibyl, tak je reálnější konec dubna.

Poslední možností pro pěší je nádraží

Motoristé, ale i autobusová doprava budou využívat objízdných tras přes Kaňk, Hlízov a Církvici. Otázkou, která celý tento projekt provází, je přístup chodců z Malína ve směru do Kutné Hory. Všechna navrhovaná řešení byla drahá. „Lávka stojí od patnáct milionů korun, to všechno prodražuje stavbu,“ zdůraznil Přibyl s tím, že ŘSD s tím nemá nic společného, jelikož odpovědnost za dopravu občanů z Malína má město.

To má poslední záchranné řešení. „Pokusíme se jednat 
s Českými drahami o provizorním řešení, přechodu přes nádražní nástupiště,“ přiblížil starosta Kutné Hory Ivo Šanc s tím, že je to zatím nezávazné.