Náklady na úhrady za Emmu jsou v tuto chvíli pouze předběžné, ale odhadují se na několik stovek milionů korun. V mnoha oblastech se k silnému nárazovému větru přidaly také krupobití, přívalové deště a z nich vznikly lokální záplavy.

Česká pojišťovna posílila počty operátorů v klientském servisu, takže od pondělního rána jich je na lince 841 114 114 k dispozici více než 350.

Nejčastějšími pojistnými událostmi jsou poškozené střechy, zničené okapy, rozbitá okna u rodinných domů a poškozená auta. "Časté je i následné zatečení do bytů, povalené ploty od padajících stromů, hlášeny máme poškozené dokonce i celé nástavby na panelových domech. Škodu však neevidujeme jenom na majetku občanů, ale i na objektech obecních – školách, školkách, domovech pro seniory apod. Vichřicí byl na mnohých místech poškozen také majetek a plodiny zemědělců," zmínil mluvčí České pojišťovny Václav Bálek.

Česká pojišťovna doporučuje, aby si klienti do doby provedení prohlídky mobilním technikem udělali fotodokumentaci a snímky pak poslali na adresu klient@cpoj.cz. "Velmi důležité také je, aby zabezpečili majetek před dalším poškozením," dodal Bálek.

Jak postupovat při pojistné události

1. Pojistnou událost oznamte České pojišťovně prostřednictvím linky 841 114 114.

2. Před vytočením tohoto čísla si připravte údaje, které za vás operátor po telefonu vyplní. Jde zejména o
- číslo pojistné smlouvy (není-li známo je třeba uvést rodné číslo osoby, která pojištění sjednala)
- stručnou charakteristiku škody ke které došlo
- kdy k této škodě došlo
- jaký je rozsah škody
- jaké je na vás spojení (telefon/mobil)
Pokud je dům neobyvatelný, uveďte prosím adresu, na které budete k zastižení.

3. Zamezte vzniku dalších pojistných událostí. S úklidem a opravami proto nečekejte až na příchod pracovníka pojišťovny, ale začněte hned. Ještě předtím však poškozené a zničené věci vyfotografujte.

4. Budete-li chtít vyplatit zálohu ještě před likvidací pojistné události, sdělte to prosím mobilnímu technikovi, který k Vám přijde udělat prohlídku. Standardní likvidace jinak probíhá na základě předložených faktur.

5. Odpovědi na dotazy, týkající se stavu vaší pojistné události, zjistíte prostřednictvím čísla 841 114 114.