Velké obavy obyvatel Kutné Hory směřují k zátěži obytných lokalit nájezdem těžké nákladní dopravy. Počet kamionů přijíždějících do města a odvážejících produkty z města by se měl totiž zvýšit se zahájením výroby v závodu tchajwanské společnosti Foxconn. Ten by měl spustit linky již v dubnu.

Již nyní se zvětšuje poptávka a tím i objem plánované produkce v těchto halách. Musí se tak zvýšit i dodávky výrobních dílů, které se přivážejí převážně z Číny.

Aby se ulevilo dopravě, zvažoval pracovní tým pro projekt, také možnost využití vlečky. „Vlečka funguje pro potřeby ČKD. Vedou se jednání, že by mohl tuto vlečku používat i Foxconn,“ podotkl starosta Ivo Šalátek s tím, že výrobce dováží součástky z Číny a tam je výhodným napojením Transsibiřská magistrála.

Dnes je však na stole jiné řešení. Zcela nové dopravní napojení ve směru na Církvici. „Chceme vytlačit kamiony mimo město na hlavní silnici, aby nejezdili ani přes Kaňk a Malín,“ předeslal místostarosta Václav Vančura. Chtějí tedy vybudovat novou účelovou komunikaci třetí třídy se dvěma křižovatkami, která by vedla zhruba 1,5 kilometru zezadu z továrny a navázala n stávající silnici na Církvici na horizontu a na obchvat Církvice potom navede nákladní dopravu nadjezd. „Toto řešení by mělo zároveň odlehčit i karlovskou křižovatku,“ zdůraznil místostarosta.