Pak šlo všechno ráz na ráz: brzdy, zastavení, vyskočení z auta, pokus uhasit rychle se rozmáhající plameny, nakonec útěk a bezmocné sledování, jak plameny změnily auto v kovovou konstrukci. Hasicí přístroj, který měl šofér v kabině v tomto případě nepomohl. Může ale pomoci v jiných případech, například u požárů osobních aut?

Přenosný minimax může efektivně pomoci

„Vždy je lepší přenosný hasicí přístroj v osobním autě mít. Jeho cena se pohybuje v řádu stokorun, což se určitě vyplatí. Lze s ním efektivně zlikvidovat požár v počáteční fázi, a tím i zabránit těžkému poškození vozidla,“ řekl mluvčí Generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru Petr Kopáček.
Zákon ale na podobnou věc u osobních aut nepamatuje. V povinné výbavě mají hasicí přístroj autobusy, taxíky, sanitky a další speciální vozy pro přepravu osob nebo hořlavých materiálů.

Zákon na oheň nemyslí, novela se nechystá

Ministerstvo dopravy, které by mohlo v tomto směru vyvinout iniciativu ale s žádnou novinkou nepočítá. Dokonce vidí celou situaci radikálně jinak. „Pokud řidič zjistí, že auto hoří, měl by vůz co nejrychleji opustit,“ tvrdí zástupci ministerstva. Hasiči ale trvají na svém. „Vůz může být zničený do dvou minut. Tak rychle se na místo nedostaneme,“ tvrdí Kopáček. A jak v kritické chvíli, pokud je k dispozici hasicí přístroj, postupovat? „V počáteční fázi požáru do motorového prostoru nastříkejte hasivo jen pod lehce nadzvednutou kapotu a pak ji znovu uzavřete. Tím se z prostoru vytěsní vzduch a oheň uhasne,“ radí mluvčí hasičů.