Podle slov Michala Šindeláře z firmy Silnice Čáslav, vedoucího středisek údržby silnic Kutná Hora, Čáslav a Zbraslavice, vypotřebovalo jen středisko Kutná Hora za letošní zimní období čtyři sta padesát čtyři tun štěrku a písku. To odpovídá zhruba sedmdesáti plně naloženým sypacím vozům.

„S tímto množstvím jsme udržovali čtyřicet kilometrů silnic. Na zbytek jsme používali rozmrazovací materiál – posypovou sůl,“ uvedl.

Tající sníh odkrývá nepořádek

Soli se z kutnohorského střediska vyvezlo na komunikace podle odhadu Šindeláře více než třináct set tun. Bylo jí ošetřováno 130 kilometrů silnic I., II. a III. třídy.

Na Kutnohorsku jsou čtyři střediska. „Na každém z nich se vypotřebovalo zhruba stejné množství materiálu,“ dodal Šindelář.

Štěrk, který už není na pozemních komunikacích potřeba ale musí někdo uklidit. „Ze zákona jsme povinni jej uklidit, říká se tomu úklid po zimě. Začneme s ním až po skončení zimního období,“ předeslal. To končí posledního března.

Sníh, který postupně začíná mizet z chodníků a silnic Kutné Hory, odkrývá nepořádek. Lidé si na nečistotu stěžují.

„Nejdříve dával člověk pozor, aby po zledovatělém chodníku neuklouzl a teď si dává pozor, aby nešlápl do psího výkalu, kterých je všude po ulicích požehnaně,“ uvedla Bohumila Květová z Kutné Hory.

„Máme seznam ulic, které uklízíme. Na spoustě míst je ale ještě sníh. Počkáme až odtaje úplně a pak začneme s úklidem,“ uvedl ředitel technických služeb Kutná Hora Jan Jäger.

Dle jeho vyjádření spotřebovaly Technické služby na kutnohorské komunikace sto pět tun štěrku a sto dvacet tun písku. A kde tuny posypového materiálu skončí?

Recyklovat použitý štěrk se technické služby nechystají a odvezou ho na skládku do Neškaredic.