Každá škola chce být něčím specifická. Co nabízíte žákům vy?
Jsme škola zaměřená na výuku žáků se zájmem o matematiku a informatiku. Nabízíme vzdělávání v moderním trendu (např. projektové vyučování), jazykové vzdělávání (Aj,Nj od 3.ročníku a od 7.ročníku možnost Fr,RJ). V příštím školním roce bude vyučován Aj již od 1.ročníku. Kromě toho mají žáci možnost navštěvovat řadu nepovinných a povinně volitelných předmětů (sportovní výchova, konverzace v Aj, domácnost a další).

Již několik let se většina škol potýká s propadem počtu svých žáků. Jak s tímto problémem bojuje vaše škola?
Naše škola nemá problém s nízkými počty žáků ve třídách. Je to dáno vysokou úrovní vzdělávání, vztahem učitelů k žákům a pochopením jejich potřeb. Samozřejmě k zájmu o naši školu přispívají i zajímavé a poutavé aktivity mimo vyučování (víkendové pobyty žáků s rodiči, prodejní výstavy výrobků dětí, spolupráce s partnerskou školou v Egeru a výměnné pobyty zdokonalující jazykové dovednosti).

Zřizovatelem školy je město Kutná Hora. Myslíte si, že se dobře stará o svá vzdělávací zařízení? Jste spokojený s přístupem zřizovatele?
Myslím si, že se zřizovatel v rámci svých možností stará o potřeby škol dobře. Finanční prostředky města jsou omezené a nutných výdajů je spousta. Vím, že nemůžeme chtít od zřizovatele pokrytí všech potřeb a tak nečekáme s otevřenou dlaní. Formou grantů, sponzorů i vyšších státních orgánů se snažíme o zlepšení finanční situace na vybudování lepšího prostředí pro děti i učitele.

Město ůdajně uvažuje o redukci počtu školních zařízení. Podle vyjádření radnice je v Kutné Hoře jedna škola navíc. Jaký je váš názor?
O klesajícím počtu žáků na školách se mluví již delší dobu. V KH je naplněnost škol asi 75 %. Naše škola tento problém nemá. Její naplněnost je 91%. Nemyslím si, že redukce počtu škol je řešením dlouhodobým a úplně vhodným. Je třeba uvažovat perspektivně a prakticky. Jaké bude využití budovy po zrušení školy? Bude možné ji eventuálně znovu otevřít? Jak finančně náročná bude údržba uzavřené budovy? Je třeba postupovat velmi uvážlivě a ekonomicky.

Myslíte si, že vaše škola v tomto konkurenčním prostředí obstojí?
Jsem přesvědčen, že vzhledem k výsledkům školy a vysokému zájmu rodičů o umístění dětí v naší škole v konkurenci obstojíme.

Jakou máte konkrétní představu o budoucnosti školy?
Na škole je velmi kvalitní a kompaktní pedagogický kolektiv, zajímající se o nejnovější možnosti výuky a který se snaží vztahem k dětem vytvořit optimální prostředí pro výchovu a vzdělávání. Snažíme se vytvořit pro děti školu bez stresů, školu, která je připraví pro život. I když se od příštího školního roku změní ředitel školy, trend školy zůstává stále stejný. Školu netvoří jen ředitel a vedení, ale celý pedagogický sbor, jeho přístup k dětem a výuce.