Test má ukázat, zda by se vyplatilo zavést systém odbavení bez kontroly řidiče na celý kraj. „Během tohoto testovacího provozu modelu známého spíše z městské dopravy se budou provádět přepravní průzkumy a průzkum skladby jízdních dokladů. Zároveň budeme sledovat data o zpoždění na spojích a pobytové doby autobusů ve vybraných zastávkách,“ sdělil Martin Pípal, výkonný ředitel Okresní autobusové dopravy Kolín (OAD Kolín), která linku provozuje.

Díky nástupu všemi dveřmi by měly odpadnout fronty na zastávkách. Autobus přijede, cestující se rychle vymění a autobus pokračuje dál. Sníží se tedy počet minut strávených ve stanicích, což by mělo vést i ke zrychlení přepravy a lepšímu dodržování jízdního řádu.

Autobus Škoda 706 RTO.
Nejznámějším autobusem v Česku byla Škoda RTO, první do světa vyjel Benz

„Dalším výstupem z pilotního projektu by měla být i definice minimálního potřebného počtu revizorů pro možné zavedení nástupu všemi dveřmi v celém systému Pražské integrované dopravy ve všech autobusech a doporučení, zda zavést samoobslužné validátory pro nákup papírových jízdenek do autobusů,“ doplnil Martin Pípal.

V srpnu a září pak bude projekt vyhodnocen, kompletní data a výsledky budou k dispozici v říjnu.

Pilotní projekt nástupu všemi dveřmi běží až do konce července na dvou linkách ve středočeské autobusové dopravě. Vedle linky číslo 705 na trase Poděbrady – Čáslav, kterou provozuje Okresní autobusová doprava Kolín (OAD Kolín), se týká ještě linky číslo 519 na trase Sedlčany – Votice, kterou provozuje ČSAD Benešov.