Její zkušenost potvrzuje řada kolegů zdalších lékáren vregionu. Nespokojenost některých zákazníků souvisí se zavedením regulačního poplatku a se zvýšením DPH zpěti na devět procent. Ikdyž ne vždy to nutně znamená skutečné zvýšení konečné ceny pro pacienta.

„Nese to ssebou řadu komplikací. Uněkterých léků se nevyplatí nechávat si ho psát na recept, protože poplatek cenu prodraží. Sice se snažíme lidem radit, ale myslím, že by dost času ušetřil soupis takovýchto léků,“ komentovala Ladislava Krčmářová od Zlatého hada.

Navíc upozorňuje, že změna klade zvýšené nároky na pozornost zaměstnanců při výdeji. „Některé doplatky na léky se započítávají do 5000 limitu a zhruba 85% ne. Stím souvisí itisk zvláštní účtenky na vyžádání,“ dodala Krčmářová. Lékárny se musely také vypořádat spřeceněním. Většina přeceňuje za provozu, některé zavřely na den, aby se zaměstnanci mohli seznámit snovým počítačovým programem, který jim změnu ceny usnadňuje. „Ina novém software je vidět, že se všechno děje na poslední chvíli. Za chodu se zjišťuje, co vše by bylo ještě na programu potřeba upravit,“ uvedl čáslavský lékárník Otto Svoboda.