„V uplynulých týdnech probíhaly veškeré práce směřující k vlastnímu přepojení,. Na tuto operaci je vypracován podrobný hodinový harmonogram a definován technologický předpis pro minimalizaci rizik související s touto činností,“ uvedl mluvčí ŘSD Martin Buček.

Průtok ropy potrubím činí 12.480 metrů krychlových za den a rychlost proudění v potrubí je přibližně 1,0-1,4 metru za sekundu. I proto probíhá podle Bučka průběžná koordinace mezi investorem (ŘSD), zhotovitelem (STRABAG), správcem produktovodu (MERO), odběratelem ropy (UNIPETROL) a pro případ nenadálé události je jednáno i se Správou státních hmotných rezerv, neboť přepojení si vyžádá zhruba týdenní přerušení dodávek do litvínovské rafinérie.

Problematická křižovatka Skalka pod Kaňkem.
Kruhový objezd na Skalce zřejmě nebude. Zpomalil by dopravu na hlavním tahu

„Ačkoliv v rámci liniových staveb k plánovaným přeložkám ropovodu na základě potřeb zadavatele občas dochází, v tomto případě se jedná o ojedinělou akci, která bude uskutečněna za plného provozu výroby v Litvínově,“ doplnil Martin Buček.

Součástí budoucího obchvatu jsou rovněž tři mostní objekty v celkové délce 279 metrů. Most přes Křenovku byl vybetonován jako první.

V průběhu září a října byla dokončena betonáž 120,6 metru dlouhé hlavní nosné konstrukce mostu přes Klejnárku. Jenom na betonáž této konstrukční části, v rámci stavby největšího mostu s délkou 133,20 metru a výškou nad terénem 7,35 metru, bylo podle Bučka zapotřebí 1128 metrů krychlových betonu. Celkem ho na jeho výstavbu bude třeba 2459,663 metru krychlových.

Z podvečerní stavby mostu na silničním obchvatu kolem Církvice.
PODÍVEJTE SE: Takhle se staví a betonuje most na obchvatu Církvice

„Pracuje se rovněž na posledním mostě, který bude překlenovat železniční trať a jako součást mimoúrovňové křižovatky i budoucí přeložku silnice I/38,“ dodal Buček.

Tady nyní probíhají práce na betonáži dvou mostních opěr a tří pilířů. Hlavní nosná konstrukce mostu na ně bude usazena pomocí vysokotonážního jeřábu předběžně v 1. polovině roku 2022, v závislosti na termínu výluky provozu na železniční trati.