Měření nezjistilo mnoho přestupků

Jako jeden z kroků, který by mohl ovlivnit otřesy vozovky, je zklidnění dopravy. To znamená, že by měli řidiči dodržovat rychlost. Od začátku roku přímo v Malíně měřili strážníci osmkrát rychlost na pronajatém mobilním radaru.

„V květnu uskutečnili za tři dny čtrnáct měření po hodině. Dal jsem jim příkaz se zaměřit právě na nákladní vozy. Překročení rychlosti zjistili u čtyř,“ předeslal starosta Ivo Šalátek. Místní však namítli, že největší problémy jsou právě v nočních hodinách. Častější měření i v nočních hodinách však není možné z důvodu nedostatku městských policistů.

Stabilní radar by zachytil všechny

„Měla by se najít věc, aby řidiči jezdili tak, jak mají. V podvečerních hodinách a svátcích se ze silnice stává závodní trať,“ podotkl Josef Kraus a navrhl instalaci stabilního radaru. Tuto možnost již před nedávnem zmiňoval i zastupitel Vladimír Zubov.

Stabilní radarové zařízení zajistí fotografii řidiče, záznam rychlosti, statistické údaje v daném místě a ještě působí preventivně, protože je viditelně označen a řidiči se tudíž „umravní včas“.

Město by i na takové zařízení mohlo získat dotaci v rámci programu prevence kriminality. „Do roka by to tu mohlo být,“ zdůraznil starosta Ivo Šalátek s tím, že když vloni nežádali, tak v tomto kole by měli velkou šanci. Jako rychlé řešení by se mohlo umístit zařízení informačním měřením.

Na jedničce se třicítkou neuspějí

Zpomalení dopravy by mohl zajistit i retardér nebo snížení rychlosti na méně než padesát. Jak již dříve upozornil člověk z Ředitelství silnic a dálnic, podobná opatření „dopraváci“ na silnicích první třídy nepovolují.

Co radí starosta Malíňákům

Jelikož se jedná o komunikaci, kterou spravuje Ředitelství silnic a dálnic, může místní samospráva pouze vést jednání a doporučit případné řešení. Konat však musí správce.

A lidé se ptají: co máme dělat s našimi domy, které praskají? „Dal bych celou věc k soudu a podal žalobu na správce komunikace,“ poradil starosta s tím, že by se měli v tomto případě všichni spojit. Dalším řešením je nový povrch vozovky. Pomoci by také mělo zavedení mýtného na silnicích první třídy, které by stáhlo z této komunikace zhruba třicet až čtyřicet procent náklaďáků.

Náklaďáky jezdí zřejmě přetížené

Problémem pro komunikaci, přilehlé domy a navazující most přes železniční trať může být i přetíženost nákladních vozidel. Jejich kontrolu a převažování nikdo z místních prý nepamatuje.