„Tuto lávku měla SŽDC pouze v pronájmu. Vlastníkem lávky je firma „FIRESTA - Fišer. SŽDC v současnosti nepočítá s jejím dalším využitím, ale lávka může být využita kdekoliv v síti SŽDC s.o. i jinde. Využít ji mohou města, silničáři či vodohospodáři,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Jaká je životnost takové mobilní lávky se podle něj říci nedá. „Ale opakovaná montáž a demontáž ji zásadně neovlivní, naopak po každé demontáži je lávka ošetřena a uskladněna. Výhodou této lávky je její variabilita – možnost sestavení na různá rozpětí, rozdílné způsoby uložení a podobně,“ doplnil Illiaš.

Vybudování provizorní spojnice přes koleje řešilo vedení města ještě před začátkem demolice malínského nadjezdu, která začala v březnu loňského roku. Vyřešit se ji ale nepodařilo a Malínští tak zůstali od centra města odříznutí až do září 2017, kdy se po komplikovaných jednáních dočasnou lávku pro pěší a cyklisty podařilo postavit.

Do té doby byli místní odkázání jen na náhradní autobusovou dopravu, která do centra Kutné Hory jezdila přes Kaňk, nebo vlastní auto. Mnozí si ale cesta zkracovali přímo přes koleje.