Aby své nekonečné čekání řidiči zkrátili, vytvořili si jakýsi provizorní odbočovací pruh směrem na Čáslav přes částečně travnatou plochu. Jenomže tomu udělala v lednu konec Krajská správa a údržba silnic (KSÚS), která křižovatku osadila patníky, díky čemuž se kolony směrem na Kaňk znovu výrazně prodloužily.

Některým řidičům proto došla trpělivost a patníky vytrhali nebo přejeli. Ve středu ráno ale patníky znovu přibyly, a to podle informací od některých řidičů ve výrazně větším počtu. To ale provozní cestmistr KSÚS nepotvrdil. „Přibyly tam pouze ty směrové sloupky, které neukáznění řidiči přejeli nebo vytrhali,“ uvedl Tomáš Gajdoš.

Patníky, které na křižovatku silnice třetí třídy III/03321 a hlavního tahu I/38 přibyly letos v lednu, měly paradoxně zvýšit bezpečnost silničního provozu.

„Reagovali jsme na četné stížnosti a telefonáty občanů, kteří si stěžovali, že je křižovatka v noci při jízdě od Kolína a Čáslavi špatně vidět. Situaci jsme konzultovali s dopravní policií a technickým oddělením a pak jsem o jejich umístění požádal,“ uvedl po jejich instalaci starosta Kutné Hory Josef Viktora.

Už tehdy ale připustil, že patníky měly stát zhruba o dva metry dále tak, aby mohli řidiči nadále využívat provizorní odbočovací pruh, který zkrátí dlouhé kolony. K posunutí patníků nebo dokonce k jejich odstranění ale podle všeho nedojde. A to až do té doby, než bude na Skalce vybudován tolik očekávaný kruhový objezd.

„Nabízelo se samozřejmě řešení na komunikaci vytvořit legální odbočovací pruh. To ale nejde, protože na pozemcích vedou přeložky sítí a plynovod. I to byl jeden z důvodů, proč jsme patníky na křižovatku umístili,“ vysvětlil Jiří Procházka, vedoucí provozního úseku KSÚS Středočeského kraje-Oblast Kutná Hora. Zároveň ale zdůraznil, že patníky KSÚS neumístilo na zmiňovanou komunikaci svévolně. „Šlo o impulsy z řad občanů. Navíc my jako správci nemůžeme žádné dopravní značky, tedy ani patníky, umístit bez konzultace s příslušnými odbory a dopravní policií,“ doplnil Procházka. Ta už dříve potvrdila, že křižovatku vyhodnotila jako nepřehlednou, jejíž tvar nebyl v noci vidět.

K trvalému řešení tedy dojde až přestavbou stávající křižovatky, v jejíž blízkosti se nachází velké množství významných podzemních vedení inženýrských sítí. "Bude navrženo takové umístění, aby nedošlo ke kolizi s podzemními sítěmi, zejména s produktovodem ČEPRO, ropovodem MERO, vysokotlakým plynovodem RWE a místním vodovodem. Projednání s orgány státní správy a dotčenými organizacemi předpokládáme poměrně rychlé i s ohledem na dosavadní jednání v průběhu projektové přípravy," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová. Limitující je ovšem podle ní majetkoprávní příprava stavby, která je závislá především na vůli majitelů pozemků k jejich prodeji za státem stanovené ceny.