Příčiny těchto dopravních nehod jsou různé. Převážně ale šlo o lidský faktor. „Při obou nehodách se řidiči nerozhlédli nebo vlak přehlédli," dodal zástupce vedoucího.

Některé přejezdy jsou nebezpečné i podle občanů. Například Jarmila Linhartová uvedla jako nebezpečný přejezd ten, který se nachází mezi zastávkami Kutná Hora Sedlec a Kutná Hora město mimo komunikace pod garážemi u Puškinské ulice. I zde se tento rok stalo neštěstí. Senior, který jel na kole od Masarykovy ulice se zde střetl s vlakem, který jej těžce zranil.

Správa železničních dopravních cest chce bezpečí na přejezdech zlepšit. Proto vznikl projekt, který zabezpečuje některá křížení komunikací a tratí v úseku Kutná Hora - Zruč nad Sázavou. Ten se již blíží svému dokončení. „Všech šest přejezdů je již aktivovaných a v plné činnosti. Akce by měla být v nejbližších dnech ukončena," potvrdil Jakub Ptačinský ze SŽDC. P

rvní dva přejezdy se nachází v Kutné Hoře za zastávkou Kutná Hora město. Další dva jsou v obci Malešov. Předposlední přejezd je před Zbraslavicemi a poslední přímo v nich. I tento projekt má ale podle Kutnohoráků své „mouchy." Nevěnuje se totiž zabezpečení přejezdu u Poličan, kteří občané označili za jeden z nejproblémovějších. „Tu stopku spousta lidí ignoruje," řekl o tomto přejezdu Jan Morávek.

Podle statistik Drážní inspekce jsou na Kutnohorsku nebezpečné přejezdy hlavně nezabezpečené světelnou signalizací. Tiskový mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal popsal, na kterém přejezdu se nehoda opakovala. „Na Kutnohorsku za poslední tři roky lze říct, že opakovaně se nehoda na přejezdu odehrála pouze jednou, a to na přejezdu, který je v Ratajích nad Sázavou a je zabezpečen pouze výstražným křížem," uvedl. Obě nehody se obešly bez zranění i bez následků na lidských životech. Jedna nehoda se stala v srpnu roku 2013 a druhá v červnu 2014.

Modernizace zabezpečení železničních přejezdů mezi Kutnou Horou a Zručí nad Sázavou se ale ratajského přejezdu stejně jako toho v Poličanech netýká a další opravy přejezdů na Kutnohorsku nejsou na SŽDC plánovány.

Celá akce na trati Kutná Hora Zruč nad Sázavou ale i tak stála přes šedesát sedm a půl miliónu korun a spolufinancovala jí i Evropská unie. Vytipování této lokality zapříčinil fakt, že zdejší přejezdy byly označeny pouze výstražnými kříži nebo značkou STOP. Nyní je zde nové světelné přejezdové zabezpečovací zařízení společně s výraznějšími závorami. Hlavním cílem projektu je odstranění snížení rychlosti drážních vozidel.

I když se žádné velké projekty tratí na Kutnohorsku nyní netýkají, jeden se okresu přece dotkne. „Je plánována investiční oprava trati včetně přejezdů v úseku Čáslav a Golčův Jeníkov, kde jezdí rychlíky mezi Prahou a Brnem," upozornil Ptačinský