„Provedené vyhodnocení záznamového zařízení a dosavadní výsledky šetření vyloučily technickou závadu na letounu," sdělila Růžičková. „Komise pro odborné zjišťování příčin letecké nehody v současné době pokračuje v šetření dalších možných příčin havárie," dodala.

Díky vyřazení technické závady ze seznamu možných příčin pádu tak mohou letouny L-159 od pondělí znovu do vzduchu. „Na základě dosavadních výsledků šetření jsem se po konzultaci s předsedou vyšetřovací komise Inspekce Ministerstva obrany a se souhlasem náčelníka Generálního štábu AČR rozhodl zahájit letecký výcvik na letounu L-159," oznámil velitel českých vzdušných sil Jiří Verner.

Nehoda se stala 22. listopadu v podvečer při běžném výcvikovém letu. Letoun řídil pilot 21. základny taktického letectva v Čáslavi, který působil v armádě od roku 2000. Příslušníkem základny se stal před pěti lety. Celkově nalétal 1050 hodin, na typu L-159 více než 560 hodin. Aero L-159 ALCA je jednomístný jednomotorový bojový podzvukový letoun české výroby. Armáda ČR jej používá od roku 2003.