„Bylo provedeno nové diagnostické měření mostu. Povolená tonáž byla snížena na 5,2 tuny na nápravu, takže teď už by tam neměl jet ani autobus,“ konstatoval Karel Přibyl z Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Podle informací kutnohorského pracoviště Správy a údržby silnic by měl být most osazen novou dopravní značkou během jednoho týdne.

Zda na malínský nadjezd autobusy skutečně nevyjedou, je však otázka. Tonáž 5,2 tun na nápravu je totiž na hranici. Plně naložený autobus však bude mít problémy. Existuje také varianta, že se pro spoje MHD podaří vyjednat výjimku.

V případě, že značka linky MHD před mostem zastaví, budou muset jezdit zdlouhavě přes Kaňk.

Malínský nadjezd je ožehavým tématem kutnohorského veřejného života již několik let. Plánovaná oprava se stále oddaluje. Vyřešena není ani hrozba odříznutí Malína od Kutné Hory. Bez náhradní lávky nebo přejezdu by totiž občané museli přes zdlouhavé objízdné trasy.

Podle aktuálních informací by právě v tomto týdnu mělo být na krajském úřadě opětovně zahájeno stavební řízení. Trvat bude několik měsíců. Jestli se začne stavět, je ale nejisté. Záleží na penězích a prioritách ministerstva.