Teď to vypadá, že se s pracemi na jedné z nejnákladnějších a nejkomplikovanějších dopravních staveb v novodobé historii regionu začne nejdříve v příštím roce.

„Proběhla už soutěž na zhotovitele a již je vítěz znám, bohužel se firmy, které nevyhrály, odvolaly k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Termín zahájení opravy mostu je závislý na datu podpisu smlouvy s vítězným uchazečem, který je opět závislý na rozhodnutí ÚHOS," konstatovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

„Pokud se vše vyřeší v co nejkratším možném termínu, jsme připraveni s opravou začít ještě letos. Pokud ne, tak se oprava přesune na příští rok," dodala Nina Ledvinová.

Že by se skutečně začalo ještě v letošním roce je poměrně nepravděpodobné. S touto možností již nepočítá ani kutnohorská radnice. „Pokud jde o malínský most, tak tam je situace nejasná, malínský most se letos opravovat nebude," sdělil zastupitelům starosta Kutné Hory Ivo Šanc.
Stavba malínského mostu je od počátku poměrně kontroverzním projektem. Nikoliv 
z hlediska nezbytnosti rekonstrukce. Most je v dezolátním stavu a jeho tonáž je výrazně omezena.

Problematický je fakt, že Ředitelství silnic a dálnic od počátku neuvažovalo o vybudování alespoň lávky pro pěší, která by most v době stavby nahradila. Malín tak po začátku stavebních prací zůstane de facto odříznut od centra Kutné Hory a občané budou závislí pouze na zdlouhavých objízdných trasách.