Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oprava mostu odřízne Malín na dva roky od Kutné Hory

Kutná Hora /FOTO/ - Noční můra většiny Malíňáků se naplňuje. Od jara příštího roku se totiž na dva roky zcela uzavře jediná přímá přístupová komunikace do Kutné Hory, takzvaný Malínský most.

15.10.2009 18
SDÍLEJ:

Malínský mostFoto: DENÍK/ Jan Šmok

Již teď je téměř stoprocentně jisté, že jedinou možností, jak se dostat z Malína do města, bude objízdná trasa přes Kaňk nebo Církvici. A pěším nezbude, než volit riskantní přecházení přes koleje. Myšlenka na vybudování náhradní lávky totiž definitivně padla. Náklady na její výstavbu by byly pro Ředitelství silnic a dálnic údajně nepřijatelné. Navíc prý není ze zákona povinno u uzavírek zajišťovat případnou náhradní dopravu občanů.

Město požaduje vybudování lávky

To se však nelíbí kutnohorské radnici. Vedení města je totiž přesvědčeno o tom, že by Ředitelství silnic a dálnic mělo, zjednodušeně řečeno, nést svůj díl odpovědnosti za problémy s dopravní obslužností, které jejich stavební akce způsobí.

A k dohodě nevedla ani středeční schůzka všech zainteresovaných stran. „Bylo nám v podstatě oznámeno, že hozená rukavice je nyní na naší straně a že my jsme povinni zajistit dopravu občanů z Malína městskou hromadnou dopravou. Vypočítali jsme, že tato opatření budou stát asi pět milionů korun,“ řekl se značnou nelibostí místostarosta Kutné Hory Václav Vančura.

Největší nepříjemností je však zmiňovaná lávka. Ředitelství silnic a dálnic ji prostě stavět nechce a zřejmě ani nebude. „Dělali jsme si průzkum od projektanta, kolik tam denně projde lidí. Napočítali sto lidí za den. Lávka, která by se tam musela vybudovat, je opět v ochranném pásmu dráhy. Její stavba by byla komplikovaná a cena by se vyšplhala asi na deset milionů korun. A stavět lávku kvůli sto lidem denně, zvláště v dnešní době, kdy se všude šetří, je hodně,“ komentoval požadavky rozlícené radnice Karel Přibyl z Ředitelství silnic a dálnic. „Dodržujeme zákony a pravidla, která nám určuje stát. Máme nějaká pravidla a vynakládat finanční prostředky státu na něco takového rozhodně nepřipadá v úvahu. Jiné řešení bohužel není,“ uzavřel Přibyl.

Kutnohorská samospráva i přes zamítavá stanoviska avizovala, že se svých požadavků jen tak nevzdá a bude v jednání dále pokračovat. Moc času však nezbývá. S demolicí mostu se začne hned v prvních jarních měsících.

Obyvatele Malína čekají krušné roky

Na jarní slunce se tak v Malíně dnes asi těší málokdo. „Budu muset jezdit přes Kaňk. Mezi sousedy vzbuzuje protesty hlavně to, že pravděpodobně nebude zřízena ani lávka pro pěší. Malín totiž není samostatný, mnoho lidí chodí do Sedlic na poštu, na nákup. A těžko pojedete do Sedlic přes Kaňk na nákup. A spousta lidí si to bude zkracovat přes koleje, ať už na kole nebo pěšky,“ řekla Gabriela Jarkulišová z Malína. A další Malíňáci její slova jen potvrzují.

„Rozvážím popcorn, jezdím prakticky denně do Kutné Hory. Komplikace to pro mě bude značná. Budu to muset objíždět přes Kaňk nebo přes Církvici. A zdaleka nejsem sám. To jsou pořádné zajížďky,“ poznamenal Jan Lupečka z Malína.

„Předpokládám, že se to lidem nebude chtít objíždět, takže očekávám odliv zakázek. Já sám budu muset jezdit do Kutné Hory zřejmě přes Kaňk nebo Církvici. A to jsou alespoň čtyři kilometry navíc,“ řekl další malínský živnostník, majitel pneuservisu Miroslav Zvolánek. „Podle mě by se to dalo řešit i jinak. Vím, že například mezi Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví je most v havarijním stavu už několik let. Ale udělali tam jednoduchou věc - postavili zábrany, které nedovolí vjezd na most vozidlům širším než 2 metry a těžším než 3,5 tuny. A most tak může ještě chvíli vydržet. To tady pouští na most desetitunové náklaďáky, a pak to uzavřou pro všechny,“ kroutil hlavou Zvolánek.

Možnost uzavřít most pro určitou tonáž vozidel zmínil také Karel Přibyl z Ředitelství silnic a dálnic. Podle něj by však šlo pouze o dočasné řešení, most je totiž ve zcela havarijním stavu.

Podle Přibyla se navíc jedná o technologicky značně náročnou stavbu. Odpovídá tomu cena, sto padesát milionů korun, i doba výstavby, dva roky. „Ze stavebního hlediska stojí ten most snad na úplně nejhorším místě jakém může. Je to dlouhý most, navíc v ochranném pásmu dráhy,“ doplnil Karel Přibyl.

Autor: Martin Vaněk, Ondřej Dvořák

Místo události:
15.10.2009 VSTUP DO DISKUSE 18
SDÍLEJ:
Děti z mateřinky prožily den plný strašidel.
18

OBRAZEM: Děti z mateřinky prožily den plný strašidel

Čtyřiadvacetiletá řidička havarovala na motocyklu.
2

Čtyřiadvacetiletá řidička havarovala na motocyklu

Okresní fotbalový výběr z Kutnohorska nenašel v Poděbradech přemožitele

Kutnohorsko /FOTOGALERIE/ - Výbornou výchozí pozici do jarních odvet soutěže meziokresních výběrů kategorie U11 vybojovali zástupci Kutnohorska. Pod hlavičkou Okresního fotbalového svazu Kutná Hora porazili ve středu 11. října na turnaji v Poděbradech všechny tři soupeře.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Kandidátní listina bez žen? Ve středních Čechách mohou voliči najít jedinou

Střední Čechy – O křesla v Poslanecké sněmovně se ve Středočeském kraji celkem – na všech 26 kandidátních listinách, které nyní voliči nacházejí ve svých poštovních stránkách – uchází 754 kandidátů, jejichž průměrný věk dosahuje 46,4 roku. Z nich je 210 žen (tedy 27,85 procenta). V jejich případě činí průměrný věk 47,1 roku.

Brankář Sršňů David Jelínek: Klíčový byl náš třetí gól

Kutná Hora - Hokejové derby v rámci krajské ligy mužů zvládla lépe Kutná Hora, která porazila Čáslav 4:1. Jedním z hrdinů zápasu byl kutnohorský brankář David Jelínek, který za svá záda propustil pouze jednu střelu Čáslavi a výrazně tak přispěl k výhře Sršňů. I proto je borcem víkendu právě brankář Kutné Hory.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení