„Na mostě byly dokončeny obě mostní opěry a tři pilíře a osazeny dvě ocelové nosné konstrukce pole 1 a pole 4, tedy z každé strany mostu. Zbývající dvě části, které jsou již na místě sestaveny, budou osazeny v druhé polovině května. Průběžně probíhá budování násypu přeložené silnice třetí třídy a zásyp opěry za železniční tratí. Na násypech se pracuje i v dalších částech hlavní trasy," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martin Buček.

Na budoucí hlavní trase obchvatu je toho ale hotovo mnohem více. Podle Bučka je dokončena podkladní vrstva nové komunikace v délce zhruba 1,5 kilometru, a to od začátku obchvatu ve směru od Kutné Hory až za budoucí mimoúrovňovou křižovatku Církvice. „Pracuje se na poldru s regulovaným odtokem a přilehlém odvodnění i blízké cestě pro pěší, která obec napojí na novou autobusovou zastávku Církvice ve směru na Kutnou Horu,“ doplnil Buček.

Stavba silničního obchvatu kolem Církvice.
PODÍVEJTE SE: Na silničním obchvatu Církvice už roste mostní konstrukce

U této zastávky i zastávky v opačném směru je už nyní vybudován takzvaný autobusový záliv. K autobusové zastávce ve směru na Čáslav bude veden přístup od budoucí okružní křižovatky podél silnice z Karlova na most mimoúrovňové křižovatky a odtud po schodišti z mostu nebo bezbariérově po rampě na nový chodník. „Právě založení schodiště a bezbariérové rampy je v těchto dnech realizováno podél pravého jízdního pruhu budoucí hlavní trasy obchvatu,“ řekl mluvčí.

Dokončeny byly rovněž dvě přeložky plynovodu a souběžně s hlavní trasou se pracuje i na přeložkách polních cest. V zářezu ve směru ke Kalabousku dělníci dokončili modeláž svahů a jejich ohumusování.