Jak vás napadlo být učitelem?
Ta práce se mi vždy líbila. Když už jsem byl na základce, tak mě ovlivnil jeden můj učitel. Byl to můj vzor. Říkal jsem si, že jestli bych měl dělat práci učitele, tak bych jí chtěl dělat jako on. Nějak jsem nad jiným povoláním nepřemýšlel.

Proč informatika a tělesná výchova?
Vždycky jsem sportoval a někde závodil a ke sportu mám hodně kladný vztah. Takže tělesná výchova byla jasná. A informatika? To byla maličko náhoda. Mám střední školu zaměřenou na informatiku, a i díky tomu jsem začal učit informatiku.

Co pro vás znamená učit děti?
Každé takové povolání je spíš poslání, než povolání. Musí to člověka bavit a musí k tomu mít vztah a pevné nervy. Ty já docela mám, zatím.

Dají se nervy připravit nebo trénovat?
Myslím, že pilovat se to dá, ale každý jsme nějaký. Někdo na to nervy má už připravené a někdo na to nervy nemá, a řekne že já bych to dělat nemohl, protože by to nedopadlo dobře.

První školní den je tu. Těšíte se na něj?
Přiznám se, že se těším, protože ty prázdniny mi přišly dlouhé.

Jak dlouho učíte?
Minulý školní rok byl mým prvním.

Jaký ten první rok byl?
Určitě mě to hodilo víc do reality, než to, co nás učili na vysoké škole. Realita je jiná. Já jsem na to byl připravený, takže jsme se neshledal s něčím, co by mě překvapilo.

Je něco co se vám za ten rok stalo zajímavého?
Zajímavé pro mě vždycky je, když vidím, že se děti více otevřou a jsou schopné si s učitelem normálně popovídat. Takové chvilky mám rád, kdy vidím, že si s tím dítětem můžu povídat i o životě.

Jak vás děti berou? Tělocvikáři často bývají oblíbení.
Já si myslím, že dobře, ale spíše bych se na to zeptal dětí. Já vycházím se všemi.

Co učitel základní školy dělá o prázdninách?
Nervy si musí trošku odpočinout, takže nějaká dovolená, cestoval jsem. Ty dva měsíce jsou ale tak dlouhé, že jsem dělal něco doma a pořád jsem někde pracoval. Pro mě byl i odpočinek, když jsem u babičky pomáhal se dřevem. Připravujeme se navíc s florbalisty na další sezónu. Já jsem takový sportovec, že když mi někdo řekne pojď na bowling, tak jdu. Nebo ať jdu lézt na skály tak jdu.

Připravoval jste se na nadcházející školní rok?
Vždy se člověk připravuje už maličko během prázdnin. Ale ta finální příprava je nejvíce až v posledním týdnu v srpnu.

A co váš rozvrh?
Rozvrh mám jiný než v loňském roce. Rozhodně si nestěžuji a beru to tak jak to je. Jsem spokojený.

Dá se porovnat jak jsou šikovná děvčata a chlapci na oba předměty?
Dá se to porovnávat v ročníku. Je totiž velký rozdíl mezi ročníky. V informatice ten rozdíl není velký. Šikovnější jsou trošičku někteří chlapci, kteří se o programování zajímají. A co se týče tělocviku, tak tam je rozdíl mezi tím, jestli to dítě baví nebo ne. Když baví, tak je jedno jaký sport dělají. Největší rozdíly jsou v osmé třídě. Tam děvčata už moc sportovat nechtějí. Chlapci jsou zase plní energie a potřebují se vybít.

Moderní technologie a nynější doba patří k sobě. Vyhrávají počítače nad tělocvikem?
Je to pravda jen částečně. Každý už má počítač doma a možná si od toho děti alespoň v té škole chtějí odpočinout. Tělocvik pro některé z nich bývá lepší než informatika. Mohou se tam uvolnit a vyřádit.

Jaký bude vás letošní školní rok?
Doufejme dobrý, ale jaký bude, to přinesou až děti.