Starosta města Lukáš Seifert zdůraznil, že cílem není posilovat represi, ale naopak, více se zaměřovat na prevenci. Při výběru lokalit, kde je třeba dopravu usměrňovat radarovým měřením, spolupracují dopravní a bezpečnostní komise spolu se státní policií, ale svoje náměty předkládají také sami obyvatelé města.

"Máme tak vytipováno pět lokalit, kde bychom informativní radary chtěli umístit. Stávající tři úsekové zůstanou tam, kde jsou," uvedl Seifert. Podle ředitele Městské policie Kutná Hora Václava Marečka jde převážně o úseky, kde se pohybuje hodně chodců a kde řidiči častěji bourají.

"Jako příklad bych uvedl křižovatku ulic Československých legionářů a České, kde jsou dva přechody, které využívají senioři a školní mládež. Jedná se o úsek, kde řidiči obecně nedodržují povolenou rychlost," upřesnil Mareček. Dodal, že při silničních kontrolách tu strážníci v minulosti opakovaně naměřili rychlost přes 60 km v hodině, což v konečném důsledku vede k vážnějším dopravním nehodám.

Dalšími úseky, které si podle všeho zaslouží větší kontrolu nad řidiči, je příjezd do města směrem od Kaňku k obchodnímu domu Kaufland, Čáslavská ulice na Karlově, silnice u Foxconnu a Česká ulice u hřbitova, v místech, kde je přechod pro chodce a současně nepřehledná zatáčka. "Tam kde jsou radary se obecně doprava zklidní, čímž se do značné míry přispívá k větší bezpečnosti a to zejména chodců," dodává ředitel Městské policie KH.

Město současně plánuje vypsat výběrové řízení na pronájem stávajících úsekových radarů na Kaňku v Kouřimské a v Malíně, protože příští rok vyprší nájemní smlouva. Starosta upřesnil, že nově by systém měl být propojený a přístup do něj budou mít i strážníci městské policie.