Doposud vládnoucí rok 2012, kdy v Kutné Hoře sídlila velkolepá výstava Europa Jagellonica, měl na svém kontě 932 616 prodaných vstupenek. V loňském roce tak byl zaznamenán třicetitisícový nárůst v návštěvnosti.

Hana Musílková, vedoucí kutnohorského oddělení cestovního ruchu a marketingu, ale zdůraznila, že tato čísla neznamenají, že si Kutnou Horu přijelo prohlédnout 960 tisíc návštěvníků. „Počet prodaných vstupenek je nutno dělit přibližně třemi," řekla. ,,Na základě marketingového šetření, které každoročně se studenty provádíme v terénu, vyplývá, že jeden návštěvník vstoupí během pobytu v Kutné Hoře průměrně do tří památkových objektů," uvedla vedoucí. Hana Musílková zároveň podotkla, že i přes nárůst počtu prodaných vstupenek, situace v cestovním ruchu tak růžová není. „Vzrůst počtu návštěvníků není rovnoměrný ve všech objektech. Konkrétně ve Vlašském dvoře se úbytek rusky mluvících turistů projevuje velmi negativně," poznamenala vedoucí. Vzápětí ale dodala, že výpadek rusky mluvící klientely se daří vyvažovat Asiaty a návštěvnost Kutné Hory je tak vyrovnaná a neklesá.

Nejnavštěvovanější památkou Kutné Hory i nadále zůstává Kostnice v Sedlci. Za ní se v loňském roce opět umístil chrám sv. Barbory a třetí nejnavštěvovanějším památkovým objektem bylo České muzeum stříbra na Hrádku.

Jak dopadne letošní rok v návštěvnosti, ukáže teprve čas. Rozhodně ale bude mít Kutná Hora co nabídnout.
Celý rok 2015 bude ve znamení oslav výročí zápisu Kutné Hory na Seznam světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO. Kromě samotných památek tak na turisty čeká i nespočet kulturních akcí. „Určitě se připravují úplně nové akce, které mají potenciál přilákat návštěvníky ze vzdálenějších koutů naší země," prozradila Hana Musílková. Vrátí se ale i osvědčené akce. V květnu bude pokračovat Kutnohorská gastronomická slavnost, která se stala v loňském roce jednou z nejúspěšnějších akcí vůbec. Chybět nebude Královské stříbření Kutné Hory, nebo Svatováclavské slavnosti.