Veškerá komunikace dobrovolníka se seniorem je pro seniora zdarma. Senior platí pouze první volání na linku, které je za běžný tarif. Celý systém funguje tak, že na lince seniora nejprve zaevidují do systému a potom přidělí jeho „kamaráda na telefonu“. Pro ochranu seniorova bezpečí mu na lince zároveň sdělí jméno dobrovolníka, které se stane jakýmsi heslem, aby senior věděl, že volá správný člověk – a ne nějaký „šmejd“.

Komunikace probíhá podle pokynů a scénářů vytvořených psychologem, dobrovolníci mu mají možnost kdykoliv zavolat, je to jejich garant. „Pokud se v rámci komunikace zjistí důležitá skutečnost vyžadující další řešení, je po dohodě se seniorem předána dle pokynů v manuálu jako samostatný požadavek k řešení. Tuto iniciativu realizujeme ve spolupráci se Středočeským krajem,“ uvádí portál pro organizaci pomoci dobrovolníků.

Online reportáž

Koronavirus v ČeskuZdroj: Deník