A to navzdory faktu, že například řidiči, kteří se pohybují na pomezí Benešovska a Táborska, často poukazují na horší stav na sinicích nižších tříd středočeské části ve srovnání s jihočeskými úseky. „Třeba při cestě z Mladé Vožice na Daměnice se mnohdy ocitnete v hotové oranici z hlubokého, mnohokrát přemrzlého sněhu rozrytého kolejemi, který drhne autu o břicho, jakmile přejedete ceduli s nápisem Vítá vás Středočeský kraj,“ řekl Deníku zkušený řidič Martin Kouška. „A to nejde o nějaké místní silničky, ale o tah z Tábora na Kutnou Horu,“ konstatoval.

Z pohledu vynaložených financí by ale řidiči měli být spokojeni. „Proti minulé zimě jsme do údržby dali o 123 milionů korun více,“ konstatoval náměstek středočeského hejtmana Robin Povšík (ČSSD). Zajištění sjízdnosti silnic druhé a třetí třídy od listopadu do března stálo 559 260 000 korun. „Zima byla velice náročná, což platí jak pro množství sněhových srážek, tak pro škody, k nimž došlo vlivem povětrnostních podmínek a které zásadně ovlivnily stavební stav silnic,“ zdůvodnil Povšík nepřízní počasí výrazný nákladů.

Jeho argumenty krajští radní přijali. A dokonce odsouhlasili navýšení objemu peněz, s nimiž mohou hospodařit jednotlivé správy a údržby silnic. Ty si mezi sebou mají rozdělit dalších 120 milionů. Nepůjde ovšem o peníze, s nimiž by správci silnic mohli nakládat podle libosti. Jsou vázány na seznamy konkrétních akcí, které za ně mají být zrealizovány.

Přehled nákladů na zimní údržbu ve středních Čechách v období 2008/2009

Přehled nákladů na zimní údržbu ve středních Čechách v období 2008/2009.