VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tréninková hala na Klimešce? Ano, ale za 40 milionů korun

Kutná Hora - Nad tréninkovou halou na Klimešce, kterou město plánovalo vybudovat v rámci takzvané třetí etapy výstavby sportovní haly, se stahují mračna a hrozí, že k její realizaci vůbec nedojde. Důvod? Místo plánovaných 19,5 milionů korun má totiž její výstavba podle nejnovějšího položkového rozpočtu vyjít dvakrát dráž, tedy na 40 milionů korun.

10.9.2018
SDÍLEJ:

Sportovní hala Klimeška Kutná Hora.Foto: Deník / Michal Pavlík

Nejenže na to město bude shánět prostředky velmi obtížně, za těchto okolností zároveň padá i přednostní právo firmy na stavbu etapy třetí - tedy takzvaná opce. Opční právo na stavbu třetí etapy získala firma, která realizovala dvě předchozí. Opce ale měla podmínku: firma se musí vejít do rozpočtu 19,5 milionů korun.

Pokud by byla podmínka splněna, firma mohla v pracích ihned pokračovat bez výběrového řízení. Tato možnost ale definitivně padla. Pokud by k dostavbě tréninkové haly nakonec došlo, muselo by být vyhlášeno nové výběrové řízení, což by realizaci časově prodloužilo.

„Doufali jsme, že se do opce vejdeme, ale teď už je jasné, že tomu tak nebude. Budeme chtít rozpočet ještě snížit, například na úkor určitého komfortu. Budou to ale složitá jednání,“ řekl starosta Kutné Hory Josef Viktora s tím, že se bude jednat o úsporu maximálně několika milionů korun.

Jak šel čas s výstavbou KlimeškyPrvní etapa výstavby sportovní haly na Klimešce vyšla na 60,5 milionů korun a byla realizovaná od června do prosince roku 2016. Městu se na ni podařilo získat dvě dotace. Druhá etapa se stavěla rok od března 2017 a vyšla na 78 milionů korun. Město na ni dotaci nezískalo. 

To před časem naznačil i šéf kutnohorského odboru investic Jiří Janál. Kutnohorský starosta ale přiznal, že mu současný rozpočet na tréninkovou halu doslova vyrazil dech a že téměř dvojnásobné navýšení ceny nečekal. Vypočtená opce podle starosty nevycházela z konkrétního budoucího rozpočtu, ten do této chvíle neexistoval, ale z třicetiprocentního podílu ceny prvních etap. „Na základě toho byla cena výstavby tréninkové haly vypočtena,“ vysvětlil Viktora rozdíl oproti původním odhadům.

Prostředky na výstavbu třetí etapy by vedení města mohlo získat prostřednictví dotace. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) však příslušnou dotaci stále nevypsalo, ačkoliv už se tak mělo stát na jaře. „Teď je září a stále není vypsaná,“ popsal Viktora problémy.

Radní přesto uložili kutnohorskému odboru investic podat žádost o dotaci na MŠMT hned, jak bude dotační titul vypsaný. Z něj by město mohlo získat maximálně 50 procent, tedy do výše 20 milionů korun.

Sportovní hala Klimeška byla zároveň v uplynulém týdnu oficiálně zkolaudovaná a skončil tak zkušební provoz, který v hale běžel od dubna.

Hala je nyní plně vytížená a provoz v ní běží na plné obrátky. I proto by se podle jejího manažera Michala Vaváka tréninkovou hala doslova zasloužila. S tím souhlasí i starosta Kutné Hory.

„Hala je obsazená každý den,“ potvrdil Viktora a dodal, že bufet, který v hale stále chybí, sportovci i diváci už zásadně postrádají.

Uzávěrka přihlášek do výběrového řízení na jeho provozovatele je 25. září. Do prvního kola řízení se žádný zájemce nepřihlásil, měsíční nájemné totiž bylo stanoveno téměř na čtyřicet tisíc korun. Radní po neúspěchu prvního výběrového řízení šli s cenou na polovinu.



Autor: Hana Kratochvílová

10.9.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Varhany pro katedrálu.
4

Veřejnosti se představily varhany pro Svatovítskou katedrálu

Ilustrační foto.

Staveniště na silnicích: hned s odchodem zimy

Týden obřích slev začíná. Nenechte se však napálit

Předvánoční nákupní horečka startuje. Prvním „výkopem“ jsou slevové akce spojené s tzv. Černým pátkem. Neřiďte se procenty, ale výslednou cenou, radí odborníci.

Vlajka z tisíců klíčů a poslední služba šedesátileté tramvaje: videa víkendu

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku o víkendu 17. až 18. listopadu 2018.

Proč je negativní myšlení důležité

„Z pozitivního myšlení se dnes stala mantra, která je sice líbivá ale důležité je myslet i negativně,“ říká známý český podnikatel, spisovatel a školitel.

Vlaky byly ochromeny po oba víkendové dny. Může za to vedení

Střední Čechy - Pojede můj vlak? A pokud vůbec, kdy a kam dorazí? Provoz na železnici v poslední době postihly hned tři velké maléry, které jako by chtěly přinést pochybnosti o jedné ze stěžejních zásad středočeské koncepce veřejné dopravy zařazené do systému Pražské integrované dopravy: posilovat provoz na železnici a snažit se přimět co nejvíce lidí, aby přesedli právě do vlaků. Jak ze svých aut, tak z autobusů. Někde se dokonce do budoucna počítá s omezováním autobusových spojů tam, kde veřejná doprava jezdí souběžně po kolejích i po silnici.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT