Podle architekta Ondřeje Tučka by se měla lokalita stát intenzivně využívaným městským prostředím v blízkosti centra. „Náš návrh rozvíjí to, co už v lokalitě je, a doplňuje do logického celku tak, aby se území rozvíjelo rovnoměrně a v souladu s tím, co už bylo zahájeno dříve,“ řekl Tuček.

Ve finálním návrhu budou zahrnuty i připomínky veřejnosti. Další setkání s občany v místě plánované bytové výstavby je naplánováno na středu 1. června od 17 hodin v ulici Prokopa Holého u čísla popisného 1905 .

Ze stavby silničního obchvatu kolem Církvice.
Výluka na železnici. Mezi Kutnou Horou a Čáslaví nepojedou dočasně některé vlaky

Představená územní studie počítá s poměrně velkým množstvím zeleně a parkovacích ploch. V každém bloku musí být nejméně 50 procent zelených ploch.

„Stejně důležité je také parkování. To bylo jedním z největších problémů, se kterými jsme se při přípravě územní studie potýkali,“ poznamenal architekt. Ke sto bytům by totiž podle české technické normy mělo patřit 175 parkovacích míst.

Kde zaparkovat

„Proto všechny domy navrhujeme na parkovacích podnožích, které jsou částečně nebo úplně zapuštěny do země. Tam se daří umístit zhruba dvě třetiny aut,“ vysvětlil Tuček.

V kasárnách loni dokončili stavbu 34 bytů, do kterých už se noví vlastníci nastěhovali. Jde o byty od 2+kk do 4+kk ve dvou domech.

Současně by se v Čáslavi měly stavět také tři desítky rodinných domů v lokalitě Koželuhy.