Zjišťovali jsme tedy blíže detaily sporu o prodejní cenu pozemku.

Požadavky majitele byly totiž starostou Kutné Hory Ivo Šalátkem označeny za nehorázné. „Domluva byla složitá, dá se říct, že jsme se domluvit nedokázali. Požadavky majitele byly podle mého názoru nepřiměřené, v kutnohorských podmínkách až nehorázné,“ vyjádřil se tvrdě starosta po schůzce vedení města s majitelem parcel pro budoucí kruhový objezd.

Vlastník není zrovna z laciného kraje

Jak jsme zjistili, majitelem inkriminovaných pozemků je podle výpisu z katastru jistý Petr Havlíček z Prahy. Jednání s ním se na základě některých zpráv skutečně nevedla právě v konstruktivním duchu.

Jeho finanční požadavek podle starosty Kutné Hory Ivo Šalátka zněl tisíc šest set korun za metr čtvereční. Karel Přibyl z Ředitelství silnic a dálnic ČR sice uvádí částku o dvě stě korun vyšší, to však nic nemění na její evidentní přemrštěnosti. „Naše nabídka byla maximálně šest set korun,“ upřesnil Přibyl.
Přitom obvykle se ceny pozemků veřejných komunikací a zeleně podle starosty Kutné Hory pohybují kolem sta korun za metr čtvereční. „Byli jsme ochotni hovořit o dvou až třech stovkách. Za cenu, kterou si pan Havlíček představuje, se prodávají parcely pro rodinné domy,“ uvedl Šalátek.

Nyní již tedy podle slov starosty zbývá jediné, aby investor stavby oslovil město s tím, že je daná situace zcela neřešitelná, a město podnikne potřebné kroky.

Majitele daných pozemků, Petra Havlíčka se nám přes všechnu snahu nepodařilo nakonec kontaktovat.

Vyvlastňování pozemků přitom u rozsáhlých silničních staveb vůbec není výjimečné. Například v rámci plánované výstavby kolínského obchvatu bude tamní radnice vyvlastňovat hned několik desítek pozemků.

Diskutujte: Co si myslíte o vyvlastňování pozemků v případě silničních staveb?