Podle vyjádření mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Tesaře budou do konce tohoto měsíce hotovy opravy podlahy v podchodu. Do konce listopadu pak má být dokončena úprava vstupu do podchodu a oprava zastřešení včetně nátěru konstrukce a výměny „skleněné stěny".

„Současně probíhají i opravy čekárenských přístřešků na zastávce v Sedlci a na zastávce Kutná Hora předměstí. Celkové náklady nepřesáhnou tři miliony korun," dodal Tesař.

Trochu glanc, hodně mírně řečeno, potřebuje získat také hlavní nádražní budova. Ta je, na rozdíl od přístřešku a perónu, v majetku Českých drah.
A státní podnik již začal podnikat kroky k jejímu okrášlení. „Uvažuje se o zlepšení jejího vzhledu a opravy s využitím fondů Evropské unie. 
V této věci probíhá v současnosti notifikace orgány EU a podle aktuálního vývoje bude pravděpodobně jasné, zda bude tento záměr schválen, do konce letošního roku," řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. „V případě přidělení finančních prostředků z EU by pak v následujícím období mohla být budova rozsáhleji opravena a zvelebena," dodal Šťáhlavský.

Osloveným cestujícím vadí na kutnohorském nádraží hlavně špína a nakonec také vzhled místa, kterým do města proudí davy turistů. „Je dobře, že se něco opravuje. Ale víc mi vadí všudypřítomná špína. Ale to se týká cestování vlakem v Česku vůbec. A jak vypadáme v očích cizinců…," podotkl včera při čekání na vlak Tomáš Klas z Kutné Hory.