Podle místostarosty Kutné Hory Víta Šnajdra (Piráti) tento týden probíhalo sekání, vyměřování geodetem a řešení přeložky optiky. „Příští týden by mělo dojít k předání pozemků od Správy železnic a Povodí Labe a stavba zahájena,“ uvedl.

Výstavba cyklostezky, kterou bude realizovat zbraslavická firma, vyjde na 14 milionů korun.

Kvůli cyklostezce padlo přes třicet stromů

Kvůli její realizaci padlo už v březnu 34 stromů, což mezi některými z místních vyvolalo bouřlivé reakce. I přes jejich odpor ale nakonec k zemi šlo třináct javorů, čtyři jírovce, tři jasany, šest ořešáků, tři třešně a jeden trnovník akát. Další stromy pak budou muset být pokáceny v průběhu samotné realizace. „Letos se určitě bude muset kácet několik stromů na druhé straně u silnice, ale převážně se jedná o suché jedince,“ doplnil místostarosta s tím, že na základě dodatečně zpracované inventarizace dřevin se v místě plánované cyklostezky Vrchlice provádějí ještě ořezy dřevin. „Na stromech probíhají hlavně bezpečnostní řezy, tedy odstranění suchých větví, a lokální redukce, kdy se odlehčí nestabilní větvení. Tyto zásahy jsou nutné provést pro zachování bezpečnosti chodců a cyklistů. Navržené zásahy na stromech jsou k nahlédnutí v kanceláři technického oddělení,“ zdůraznil Šnajdr.

Vedení města současně počítá s náhradní výsadbou, vysazeno by mělo být sedm jírovců, jedenáct javorů, šest lip a tři jasany.

Když se v únoru objevila informace o nutnosti kácení, vzbudilo to u místních řadu negativních reakcí. Nelíbilo se jim nejen kácení stromů, pochybovali ale i o nutnosti výstavby samotné cyklostezky v místě, kde se cyklisté už léta pohybují po stávající dostupné cestě. Část z nich pak podala na Krajský úřad Středočeského kraje stížnost na postup města. „Kácení i následná náhradní výsadba byla schválena Národním památkovým ústavem. Kraj se ke stížnosti občanů zatím nevyjádřil, stále čekáme, ale nepředpokládá se nějaká komplikace,“ uvedl Šnajdr.

Stížnost by tak v žádném případě stavbu cyklostezky ovlivnit neměla.

Vedení radnice už dříve zdůraznilo, že výstavba cyklostezky je nutná kvůli přijaté několikamilionové dotaci, kterou by v případě nerealizování muselo vracet. Úsek mezi městským nádražím a sedleckou zastávkou navíc vzniká jako druhá etapa, první byla zrealizována v lokalitě Sedlec – Kaňk, jejíž součástí je i chodník.