Podle tohoto systému bude dodavatel moci sám navrhnout technické řešení stavby, zároveň ale ponese zodpovědnost za případné vady. ŘSD od nového systému také očekává, že sníží ceny výstavby. Dnes o tom informoval deník E15.

Pilotním projektem nového systému je výběrové řízení na opravu silnice a mostu v Kutné Hoře. Předpokládaná cena mostu je 165 milionů korun bez DPH, se zahájením stavby se počítá v dubnu. Zájemci o tuto stavbu mohou postupovat buď podle přesně daných podmínek ŘSD, nebo přijít s jiným nápadem. Ten nemusí být limitován stavebním povolením, v případě vítězství si ale firma bude muset zařídit všechny úřední formality sama.

„I když se tímto postupem otevírá cesta k velmi kreativním technickým řešením a různým typům úspor, musí být i tak dodržena požadovaná funkčnost mostu. Ten musí zvládnout předpokládanou kapacitu dopravy, zajistit bezpečnost pro řidiče i obyvatele okolní zástavby, přísné normy v oblasti ochrany životního prostředí a nízké náklady při budoucí údržbě,“ uvedl ředitel ŘSD René Poruba.

ŘSD podle Poruby nyní hledá jakékoli cesty, které by vedly ke zlevnění staveb a oprav. Nový systém je však také reakcí na nedávné kauzy nových, ale vadných dálnic. E15 píše, že cílem je jasné vymezení zodpovědnosti za chyby, protože dnes se viník hledá složitě a firmy zodpovědnost většinou přehazují na ŘSD jako investora a projektanta.