„Pracovníci technických služeb dokáží dobře uklidit i pod zaparkovanými vozy. To ovšem neznamená, že by auta stojící v zákazu zastavení situaci při čištění nekomplikovala. Je jich ale čím dál méně,“ uvedl Dobroslav Vepřek z kutnohorského technického oddělení.

Od začátku zónového čištění v roce 2011 prý počet řidičů, kteří nechali svůj vůz v zákazu zastavení, poklesl z 8 vozidel až k dnešnímu průměru 3,3 vozidla denně. To ale není jediný důvod, proč radnice odtahovou službu využívat nebude.

„Jediná zákonná možnost, jak vozidlo odstranit, je využít dvojitého odtahu. Tedy auto přemístit jen na dobu čištění a pak vrátit zpět. To ale pro řidiče znamená zaplacení částky 2600 korun,“ dodal Vepřek s tím, že to by znamenalo i další zahlcení již tak dost vytíženého odboru dopravy. Pokud by však počet neukázněných řidičů začal stoupat, město by k tomuto kroku přistoupit muselo.

Přestupky v době zónového čištění jsou v gesci městské policie. Ta je může řešit domluvou nebo pokutou až do výše 2000 korun, což se odvíjí především od toho, jak často řidič na správné parkování „zapomíná“. Jen první den zónového čištění řešila Městská policie Kutná Hora 20 přestupků.