Rekonstrukce už ale byla nutná, neboť, jak samotný projekt ukazuje, opravu potřebuje most po celé své délce. Práce, které si vyžádají více než 33,88 milionu korun, budou probíhat na mostě i pod ním. „Zahrnovat budou frézování asfaltových povrchů, kompletní odstrojení mostního vybavení. Dále postupné zvednutí a následné spuštění všech čtyř mostních polí," uvedla Nina Ledvinová, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky. Posléze proběhnou sanace a opravy nosných konstrukcí. Budou vybudovány nové opěrné zdi, křídla a římsy. „Zbudována bude i izolace mostovky společně s novým asfaltovým povrchem a nakonec proběhne montáž nových bezpečnostních prvků," dodala mluvčí. Podle ní bylo staveniště předáno zhotoviteli již 7. července, kdy začaly administrativní a přípravné práce a zároveň se začala řešit i úplná uzavírka silnice I/38. Ta oficiálně začala již v sobotu a podle aktuálních odhadů potrvá až do 31. prosince. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR ale zdůraznila, že se jedná o orientační termín. „Jde spíše o maximální datum s předpokládanou časovou rezervou a naší snahou bude jej co možná nejvíce zkrátit," poznamenala Ledvinová.

Mapa objízdných tras stanovených pro dobu rekonstrukce mostu u Hlízova.

Řidiči na Kutnohorsku se zvědavostí čekali, kudy objízdné trasy povedou Ty se nakonec táhnou skrze Kutnou Horu a Nové Dvory. Automobily, které po I/38 jedou ve směru od Kolína, jsou odkláněny na Kaňk. Odtud jedou do Kutné Hory a posléze na Církvici. Řidiči, kteří míří od Čáslavi do Kolína, pak odbočují na komunikaci I/2 a jedou na Nové Dvory, Svatý Mikuláš a Kobylnice. Odtud pak přes Záboří nad Labem, Týnec nad Labem, Veletov, Konárovice a Tři Dvory.