Přesně takové bylo totiž zadání pro projektanty nového dopravního generelu. „Cílem projektu bylo zklidnit centrum města a zlepšit komfort chodců. Takže samozřejmě, když se někdo ptá, tak provoz automobilů bude horší než byl,“ sdělil vedoucí investičního oddělení městského úřadu Jiří Janál. A s omezením provozu souvisí také snížení počtu parkovacích míst. „Budou se podstatně více využívat parkoviště na okrajích centra, které dosud nebyly v takové míře využívány,“ dodal Janál. Ten, kdo nezaparkuje přímo v centru města, například na Václavském náměstí, tak bude muset počítat s několika kroky navíc, ať už z parkoviště u Jezuitské koleje nebo od stání u plaveckého stadionu. A takový řidičů bude jistě o mnoho více než nyní.

Klidní však mohou být podnikatelé a obyvatelé městského centra. Alespoň podle vyjádření místostarosty Kutné Hory Václava Vančury. Nový parkovací systém totiž bude počítat s jejich zvýhodněním. „Teď nám firmy připravují různé návrhy řešení parkovacího systému. A je bezpečně pamatováno i na ty, kdo v centru města bydlí, nebo podnikají,“ uvedl Vančura. O tom, jaká bude konkrétní forma nového systému však ještě úplně jasno není.

Řešení se však podle slov místostarosty hledá také pro zásobování. S velkou pravděpodobností by mohl být uplatněn například model z Českého Krumlova. V tomto jihočeském městě je totiž vozidlům zásobování povolen vjezd do centra pouze v určité denní hodiny. Jednotlivé parametry daného systému by ovšem byly přizpůsobeny místním podmínkám.