Tomáš Rendla skončil na prvním místě, Jaroslav Tomaňa a Martin Hřivna obsadili druhou příčku a Bronislav Smatana byl osmý.

„Jel jsem do Šumperka vyhrát a povedlo se,“ spokojeně konstatoval vítěz kombinované třídy Tomáš Rendla, který je mezi plachtařským národem známý spíše pod přezdívkou Mrazík. Vydatnou podporu měl při čtrnáctidenním leteckém klání v rodině. „Tu beru s sebou vždycky a funguje to náramně,“ podotkl Rendla.

Podobné nadšení sdílel i druhý Jaroslav Tomaňa, který se v září těší na narození nového pilota. „Manželka se mnou procestovala půl Evropy. Hodně mě podporuje a dělá mi skvělé zázemí,“ uvedl Tomaňa. Ten sváděl vzdušný souboj hlavně s kolegou Rendlou. „I když mě nakonec porazil, užíval jsem si nádherný náboj. Takový je sport,“ zmínil pilot větroně, ale i stíhačky Jas 39 – Gripen.

Tak trochu ošizen se mohl v Šumperku cítit další úspěšný zástupce zbraslavického aeroklubu Martin Hřivna, jenž doprovod postrádal. „Někdo peníze musí vydělávat,“ usmíval se Hřivna, jehož na veselou notu naladila stříbrná příčka v klubové třídě. „Nečekal jsem, že skončím tak vysoko, ale na medailovou pozici jsem pomýšlel. Na vítězství jsem neměl, protože mým největším soupeřem byl Roman Mraček, který ještě donedávna studoval, a proto se mohl létání hodně věnovat. Já se musím zabývat pracovními i jinými starostmi,“ poznamenal Martin Hřivna.

Kdo by si myslel, že úspěšní piloti po domácím šampionátu zbohatli, tak se mýlí. „O penězích to rozhodně není. Získal jsem ultrafialový zářič, něco na způsob horského slunce,“ potvrdil Hřivna. Ani vítěz si příliš nepolepšil. „Kromě medaile a diplomu jsem vyhrál elektroniku, snad MP3 přehrávač,“ dodal Tomáš Rendla.

Z pohledu závodníků byly plachtařsky nejvydařenějšími dny oba soutěžní pátky. V prvním z nich doletělo do cíle osmačtyřicet větroňů, o týden později dosedlo na letištní plochu pětačtyřicet strojů. „Co se týká počasí, tak nebylo nic extra. Hodně dobře se vydařily dva dny, jinak zbytek se stal velkou loterií, kdy šlo o to doletět bez ohledu jakou rychlostí,“ zakončil Martin Hřivna.

Zbraslavická medailová trojka se nyní bude připravovat na červencové a srpnové mistrovství Evropy ve francouzském Issoudinu a litevském Pociunai.

Zajímavosti a umístění ze Šumperka

Největší větroň: motorizovaný kluzák ASW BLE 22 „orchidej modrého nebe“, rozpětí křídel více než 26 metrů, majitel Tomáš Rendla (Aeroklub Zbraslavice).
Nejvyšší průměrné rychlosti dosáhl v kombinované třídě Tomáš Rendla (Aeroklub Zbraslavice) při prvním soutěžním dni, a to 131 kilometrů za hodinu.
Nejdelší uletěná trať v disciplínách v kombinované třídě měřila 484 kilometrů a zdolal ji při čtvrtém soutěžním dnu Tomáš Rendla (Aeroklub Zbraslavice), v klubové třídě uletěl ve stejném dni Martin Hřivna (Aeroklub Zbraslavice) trať o délce 405,3 kilometru.
Pořadí – kombinovaná třída: 1. Tomáš Rendla – 5953 bodů, 2. Jaroslav Tomaňa (oba Aeroklub Zbraslavice) – 5704 bodů, 3. Lubor Kuvík (Aeroklub Air Sympatia) – 5596 bodů, 8. Bronislav Smatana (Aeroklub Zbraslavice) – 5278 bodů.
Pořadí – klubová třída: 1. Roman Mraček (Aeroklub Plzeň – Letkov) – 5584 bodů, 2. Martin Hřivna (Aeroklub Zbraslavice) – 5408 bodů, 3. Ivan Novák (Aeroklub Ústí nad Orlicí) – 5399 bodů.