Bývalý most z roku 1961 byl v nevyhovujícím a neustále se zhoršujícím stavu, způsobeném jejím stářím a častými povodněmi. Ty zavinily podemletí a náklon krajní opěry. „Při více než třicetileté povodni původní železobetonová konstrukce vytvořila hráz s následkem zvýšení hladiny řeky Sázavy i Ostrovského potoka,“ připomněl hlavní důvod realizace nákladné investice starosta města Martin Hujer.

Původně se zručští občané měli po nové lávce procházet už na podzim loňského roku. „Se stavbou byly problémy zejména kvůli dodávce ocelové konstrukce, která se zpozdila o měsíc a půl, nicméně se domnívám, že při pohledu na tak krásný výsledek se vyplatilo počkat,“ uvedl radní Ivo Šimek, jenž měl na starosti stavební dozor.

Už dříve vyjádřili někteří lidé nesouhlas s tím, že lávka má červenou barvu. „Byl to záměr architekta, který chtěl, aby dílo v údolíčku nezaniklo. Osobně si myslím, že se to povedlo a ta červená barva nikoho neruší a vytváří hezký charakter tohoto území,“ zmínil Ivo Šimek s tím, že zhotovitel – pražská firma JHP patří k největším odborníkům v České republice.

Moderní přechod přes řeku Sázavu by měl mít životnost minimálně sto let. Jeho rozpětí činí devětapadesát metrů, mezi zábradlím je volná šířka tři metry. „V České republice se jedná o zatím jedinou lávku pro pěší, která byla zhotovena ze síťového ocelového oblouku s dolní železobetonovou mostovkou,“ upozornil na zručskou raritu hlavní projektant Ondřej Lojík.

Kromě řady místních občanů, kteří si mohli vychutnat pivo a klobásu zdarma, dorazili na včerejší slavnostní otevření také poslanci Milan Urban, Pavel Bohatec a středočeský hejtman Petr Bendl.